måndag 5 maj 2008

Tiden flyger...

Måndag 5/5: Tjoho vad tiden flyger iväg... Våren är snart sommar och fastän kvällarna är ljusa och långa så blir det inte mycket tid över till att föra bok över träningen. Trädgård, båt, målning av hus, helgutflykter till föräldrarnas sommarhus och en hel del träning(!) har minimerat datorns driftstimmar.

Hade en riktigt fin träningsvecka förra veckan. Kan bland annat räkna in två rullskidspass, cykling till och från jobbet på valborg (5 mil t.o.r.) och två löppass. Löppassen gick visserligen långsamt men de var av det sällskapliga slaget. Ett med frun som slet ont med mig trippandes i bakhasorna och ett med lillebrorsan. Även det i behagligt prattempo långt under maffefart.

Särskilt glädjer jag mig åt passet med brorsan som jag utökade till hela 15 km efter att han vikt ner sig efter knappt 10 km. Avslutet gick ut till Styrsös västsida och de alldeles underbara strandängar som finns där och sedan upp över klippor och ljunghedar till toppen av utsiktsberget. 15 km får nog ses som rekordnotering sedan oktober eller så. Dessutom känns allt rätt så bra i kroppen! Inga illavarslande tecken på kommande elende, bara sug efter mer löpsightseeing!

Också mycket nöjd över två rätt ok rullskidspass. Särskilt som jag till familjens (läs fruns) stora tveksamhet om mina kompisars stora jubel hänger på till Vasaloppet nästa år. Anmäld och betald! Måste ju vara som gjort att kombinera maffetoneträning med vasaloppsstart.

2 kommentarer:

Benet sa...

Härligt att läsa att du kan köra så pass långa löppass som 15 K nu utan några besvär!

Och Vasalopp! Coolt!

tillbakatillutmattning sa...

Jo, har klarat mig utan nya åkommor hittills vilket känns mycket bra. Fast man springer ju hela tiden och känner efter... gör det möjligen inte lite ont i höger knä...? Det hade varit så skönt att veta att man höll och kunde löpa på så länge det känns bra och man har lust. Fast det kommer väl.