torsdag 31 maj 2007

Ont i benet men rehab ändå

Onsdag 30/5: Dagen efter gårdagens 30-minutersrunda kändes inte riktigt bra. Värken i benet var tillbaka med förnyad kraft och det var inte utan att jag funderade på om jag misstolkat sjukgymnasten när han sa att jag skulle ta i rejält. Känns som ett steg tillbaka det här.

Har också ringt GMC och kollat när man skulle kunna få kontakt med läkaren igen och höra vad han tror om magnetröntgenresultatet. Nu visade det sig att de inte hade fått skivan med bilderna förrän igår och att läkaren inte skulle vara på plats något mer än den 13 juni. Sedan fanns inget mer avtal dem emellan. Hmmm, vad göra nu?

Jag har ju haft skivan sedan drygt två veckor. Kanske kan man ringa till IFK-kliniken där han också håller till ibland och höra om man kan betala honom för att titta på bilderna innan den 13:e och sedan få träffa honom den 13:e på GMC. Fast jag tror inte att IFK-kliniken har något avtal med landstinget så då blir det väl finansierat ur egen ficka, fast det kanske man kan ta. Jag vill dock inte hamna "utanför systemet" och sätta hans möjlighet till vidare offentligt finansierade remisser ur spel. Jag vet inte hur det funkar det där...

På kvällen körde jag det vanliga rehab-programmet på Friskis & Svettis. Det kändes precis som vanligt. Inga känningar av tisdagens löptur när jag gjorde någon av övningarna.
Passade på att komplettera med ett par lätta övningar för överkroppen också. Måste försöka prova om jag inte kan köra lite försikt där igen. Trots att jag numera sedan flera månader tillbaka har en varierande smärta på baksidan av vänster axel (därav de ytterst sparsamma träningsanteckningarna här i bloggen rörande överkroppen).

Inga kommentarer: