söndag 27 maj 2007

Söndagsjogg

Söndag 27/5: Då det varit körigt den gångna veckan har bloggandet inte riktigt hunnits med. Veckan kan summeras som följande:

Måndag: Vila, tisdag: Rehabträning på Friskis & Svettis, onsdag: jogging i Umeå ( i härlig vårvarm eftermiddagssol), torsdag: Rehabträning i Umeå (det gick dock inte att köra alla övningar i gymmet jag hittade), fredag: vila, lördag: rehabträning F&S, söndag: jogg.

De två joggingturerna var på 20 resp. 21 minuter. Dagens jogg höll ett snitttempo på 4.59/km och en snittpuls på 149. Kan också konstatera att jag varit borta från löpningen ett långt tag. Vid Finnsjöstugan kunde jag idag testa en helt ny grusad slinga som de gjort under vintern. Riktigt fin och bra var den. Kan alltså konstatera att det var månadsvis sedan jag var därnere vid stugan och lufsade...

Som parentes kan nämnas att jag slog till på ett 6-månaderskort på Friskis & Svettis i tisdags.

Imorgon är det dags för rehab på IFK-kliniken igen. Skall ta med röntgensvaret så sjukgymnasten får ta en titt på det.

Inga kommentarer: