torsdag 10 maj 2007

Täta joggingpass

Måndag 7/5, onsdag 9/5 och torsdag 10/5: Måndag till onsdag tillbringades å tjänstens vägnar i Umeå. Således dåliga möjligheter till rehabilitering medelst styrketräning. Visserligen låg företaget vi besökte i närheten av IKSU. (Nu vet jag äntligen vad IKSU är, det brukar alltid vara några duktiga löpare därifrån i Gbg-varvet och Lifingöloppet som man får tampas med). Men eftersom jag inte var där solo och allena begränsas möjligheterna till stora avvikelser av kollegornas önskemål om pub-besök och sociala aktiviteter. Hittade dock en kollega som jag drog jämnt med i mitt nuvarande tillstånd av fysiska och shemalagda begränsningar.

Med honom blev det en 17 minuters joggingtur på måndag eftermiddag och en 22 minutera innan frukost på onsdagen. Tyvärr tog han chansen att knäcka mig genom att dra ut på sin onsdagsrunda ytterligare några minuter som inte jag ville fullfölja. Passet kändes lite väl tätt inpå måndagens och 22 minuter var ett par minuter för långt egentligen redan det. Onsdagsturen gjorde också ont varje steg. Ingen skillnad efteråt som tur var i alla fall.

Från Umeå kan vidare rapporteras bruna gräsmattor, musöron på endast enstaka björkar och isfläckar på Umeälvens norra strandkant.

Idag torsdag var det återigen dags för ett styrkepass mitt på dagen på IFK-kliniken. Med uppvärmning tog passet 1.20 så det är rätt rejäla övningspass. Trevligt. Planen för resten av veckan var ett joggingpass på lördag, i övrigt vila. Skall också föröka vara publik på Gbg-varvet för en gångs skull. Skall bli kul att bevittna duellen mellan Magnus och Daniel. Tror faktiskt att Magnus tar hem spelet med en knapp minuts marginal om han är bra i foten. Lillebrorsan som gör sitt första försök lyckligt ovetande av vad som väntas kan också behöva ett stöttande hejarop tror jag.

På måndag är det återigen dags för pass på IFK-kliniken (och magnetröntgen!).

Sjukgymnasten sa också att jag eventuellt kunde lägga in extra cykelpass sålänge det inte gjorde ont i lårmuskelfästet. Funderar på att faktiskt byta lördagens joggingpass mot cykling eftersom det annars blir tre joggingpass denna vecka... Nästa vecka måste jag skärpa till mig och verkligen försöka få till de tre styrkepassen och två joggingpassen jag skall hålla enligt planen.

Inga kommentarer: