onsdag 21 mars 2007

Ibumetin funkar.

Onsadag 21/3: Efter att ha haft för bedrövligt ont sedan i fredags började jag på en egenordinerad medicinkur igår eftermiddag. Knaprar Ibumetin 400 milligramstabletter tre gånger dagligen och smörjer baksidan låret med Ibumetin gel morgon och kväll. Redan i förmiddags kändes det fantastiskt mycket bättre och när jag skriver detta kan jag sitta på en stol som är rätt hård. Sedan i fredags har jag suttit på en kudde som en nyförlöst under middagarna vid köksbordet och töttat fotsulorna med stående arbetsställning på jobbet.

Tror inte att det primärt är den smärtstillande effekten som står för bättringen utan att inflammationen vikit en aning.

Konstateras kan att för min del fungerar dessa piller avsevärt mycket bättre än de Voltaren som läkaren skrev ut för en tid sedan. Dessa käkade jag i en vecka efter värmlandsresan v 6 utan att det hände någonting. Det kanske inte är så listigt att hålla på och knapra piller i tid och otid men min plan är att just få den akuta inflammationen att gå tillbaka lite på några dagar och sedan sluta.

Skall passa på att glädja mig en kort minut åt detta lilla framsteg. Att bli påmind om benets risiga tillstånd varje minut och steg under dagens alla timmar är en riktig humörsänkare. Hoppas jag nu sluppit detta för sista gången.

På lunchen var det magträning i jobbets gym. Körde också ett fåtal armhävningar plus lite ryggdrag med riktigt lätta vikter. Tyckte mig dock känna en liten smärta på baksidan av axeln/ryggen och avbröd den manövern. Moget gjort... Avslutade med stretch för överkroppen. Fick ihop totalt 40 minuter inkl. stretch.

Idag kom mina beställda böcker. Skall se om jag kan hitta lite nya övningar att variera med i "Total stabilitet" till kommande pass.

Inga kommentarer: