torsdag 29 mars 2007

Lätt träning igen

Torsdag 29/3: Stack ner till gymmet i jobbkällaren för ett lynchpass igen. För första gången på en månad ungefär var det något som liknade styrketräning. Körde hela 3x25 armhävningar och en hel del mag- och ländryggsövningar. Stretchade sedan överkroppen. Det hela på totalt ca 45 min.

Benet fortsatt eländigt. Tänkte börja dagboksföra en skattning på en egenhändigt komponerad smärtskala för att kunna följa utvecklingen. Skall också försöka sätta ihop hela skadehistorian på en tidsaxel innan läkarbesöket den 11/4.

Tänkte mig en skala frå 0-10 enligt följande.
0=bekymmersfri
3=ont när jag böjer mig för att knyta skon
5=ont när jag pressar hälen i golvet när jag sitter på en stol.
6=lite ont varje steg när jag går
8=mycket ont varje steg när jag går
10=mycket ont hela tiden.

Dagens värde blir 6 (och så har den varit från i måndags).

Inga kommentarer: