onsdag 7 mars 2007

Nu ger jag upp...

Onsdag 3/7: Så var det dags igen. Jag har känt mig lite sliten de sista veckorna. Har därför dragit ner på styrketräningen. Tydligen inte tillräckligt.

Körde lite armar idag när jag kände hur det börjde göra ont påbaksidan av axeln. Avslutade passet lite tidigare. Dock inte tillräckligt tidigt. Efter det korta passet tilltog smärtan och spred sig även till muskeln under armhålan. Hela eftermiddagen har det sedan blivit värre.

Ok, skadan är skedd. Antagligen en muskelbristning. Denna gången skall jag dock ta det vackert och se till att inte förvärra situationen. Är rädd att den framtida skidåkningen annars går åt pepparn.

Det är inte utan att man blir lite bitter. Speciellt när jag faktiskt fösökt ta det lite försiktigt med styrketräningen senaste veckorna. Hur jag skall klara vilan vet jag inte. Känns riktigt jobbigt att inte ens kunna uppräthålla en viss träningsdisciplin. Redan såhär första kvällen blir man ju nipprig av att fundera på hur framtiden skall bli...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hu sicket skit. Man får väl hoppas att du kan få komma till den där läkaren typ ögonaböj, så här kan det ju inte få hålla på.

Hoppas det reder sig. Du har mina sympatier, for whatever that's worth.

tillbakatillutmattning sa...

Tack, det är alltid trevligt med sympatier när man beklagar sig. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Ett annat år kanske.