tisdag 6 mars 2007

Vasaloppet som uteblev och förvirrat samtal med läkaren

Söndag 4/3 och Måndag 5/3: Hade planerat en heldag framför tv:n. Skulle följa Vasaloppet på distans och drömma lite om framtida äventyr. Tyvärr ville frun till stora varuhuset i Kållered och i ett förvirrat sa jag ja till att följa med. Tänkte att det kanske var bäst för husfriden och att det nog skulle gå att följa i radion.

Väl i bilen på väg ångrade jag mig rätt rejält och hela trippen blev rätt misslyckad. Extremt dålig mottagning inne i varuhuset och allt vi skulle ha var slut. Själv var jag bara butter och frånvarande. Lyckades i alla fall avstyra lunchen där och hade ett litet hopp om att hinna hem till tv:n till målgången. Tyvärr sket sig det också, Oskar vann över mig slutspurten med 50 meter.

Lyckades dock genomföra ett hyfsat 30-minuterspass senare på kvällen framför sportspegeln. Diverse rygg- och magövningar enligt sjukgymnastens program.

Idag måndag fördrev jag en 35 minuter i jobbets källargym. Lite axlar och mage blev det.

Gick och väntade hela dagen på att ortopeden skulle ringa och berätta vad de egentligen hade sett på ultraljudet. Naturligtvis ringde han när jag satt i bilen och var sen till dagis. Lappen med alla frågor jag hade skrivit ner gick inte att titta på och då min simultanförmåga är ytterst begränsad (det är ingen slump att det är löpning jag håller på med) så slutade det hela efter två och en halv minut och jag kommer inte ihåg någonting... Stannade bilen och gjorde några fruktlösa försök att få kontakt med honom igen.

Vad jag tror mig komma ihåg är att han bara kunde se en skada (jag har bestämt för mig att herren på Sahlgrenska sa två) och att han inte hade några bra råd att ge. Han tyckte att jag skulle försöka få en tid hos självaste Leif Swärd. Hmm, undrar vad väntetiden kan vara. Fast man vet ju aldrig, man kan ju ha tur och bli inklämd på en återbudstid om man redan har lilltån inne.

Skall i alla fall ta och försöka få tag på sekreteraren till han jag pratade med idag imorgon. Måste ju ta reda på vad jag skall säga till sjukgymnasten inom snar framtid. Att gå med benet som jag gör nu och inte veta varken ut eller in går inte för sig längre. Läkaren lovade också skicka resultaten av ultraljudsunderökningen med posten.

Inga kommentarer: