tisdag 6 mars 2007

Ny tid

Tisdag 6/3: Fick tag på ortopedens sekreterare och fick en liten dragning av vad han hade skrivit i journalen. Berättade också om vad han hade sagt om att jag skulle försöka få en tid hos Leif Swärd. Jag blev sedan något förvånad när hon erbjöd sig att skriva upp mig för en tid hos honom i första halvan av april. Att ha fått en tid hos honom måste väl innebära att man kommer vara på bättringsvägen redan innan man går dit. Jag menar, aldrig är man väl så frisk som när man äntligen kommer till läkaren.

Hursomhelst känns det bra att ha en tid där. Då känns det i alla fall som att man löper linan ut och kollar upp det hela så gott det går. Om man sedan blir frisk är väl en annan femma.

Fick inte heller tag på sjukgymnasten som jag hoppats men det är väl ingen panik med den saken. Det skulle dock kännas bra att få hennes syn på saken nu när man har lite mer att gå på om skadans art.

Inga kommentarer: