onsdag 12 mars 2008

Två gånger gym

Onsdag 12/3: Det har varit vila sedan i söndags. Bara ett par försiktiga lunchgympass i måndags och idag.

Inledde en Ibumetin-kur i söndags. Piller och kräm tre ggr dagligen och vila för benen. Smärtan har succesivt lagt sig i vänsterhöften under gårdagen och idag. Nu kan jag gå utan att det gör ont. Vissa vridande obetänkta rörelser med belastning på benet gör fortfarande ont. Lustigt hur kroppen fungerar. De senaste dagarna har min onda högerljumske inte alls kännts. Det onda har liksom dränkts i känslorna i vänsterhöften. Idag var de emellertid tillbaka.

Tänker mig att det blir vila i alla fall någon vecka till, sedan kanske man kan börja jogga lite. Egentligen hade jag velat ta en liten tur med gubbarna i Sjövalla på tisdag. Får se hur det blir.

Långfredagen sedan drar jag med familjen till Shanghai så då blir det väl lite si och så med löptillfällena. Det finns löpband i källaren i huset där vi ska bo så det är ju inte helkört om benen är bra. Man kanske skulle prova på baklängeslöpning när man är där. Jag var där för ganska precis sex år sedan och då såg jag flera exempel på människor som var ute och joggade, baklänges! Fattar inte riktigt hur det funkar i den trafiksituationen. Såg i alla fall lite lustigt ut.

2 kommentarer:

Benet sa...

Baklänges i Shanghai?!? Mycket intressant! Varför, är väl den frågan som dyker upp först, i alla fall hos mig. Får nog googla på baklängeslöpning och se vad man kan hitta :-)

Hoppas höft och ljumske lugnar ner sig!

tillbakatillutmattning sa...

Vet inte... Har aldrig sett det någon annanstans men där såg jag flera stycken vid olika tillfällen. Fast det är ju på andra sidan jorden och då kanske en del saker blir uppochner och bakochfram. Jag tror inte jag ska testa.