onsdag 5 september 2007

Lunchlöpning i bra fart

Onsdag 5/9: Drog på tidig lunch redan 10.40. Planerade att ta samma runda som förra onsdagen men bara två varv istället för tre på det lilla elljusspåret i mitten.

Drog iväg i motvind bort mot Sannegårdshamnen. Det gick rätt tungt faktiskt och jag tror första kilometern gick på drygt 4.20-fart. Försökte pressa på lite mer men ändå inte chimma ut mig helt på ditvägen. Tog mina två varv som jag mätte till 0,78 km styck (vilket ger att förra veckans onsdagsrunda var 0,78 km längre än dagens...).

På tillbakavägen drog jag på så mycket jag förmådde. Vad jag inte kan förstå är att jag inte ens mot slutet lyckas pressa mig så pulsen ens kommer i närheten av maxpulsen.

Totalt blev det 11.3 km på 44.47. Hemvägens sista 4,9 kilometrar gick i 3.45-fart vilket jag känner mig nöjd med. TE blev 4,8.

Nu på kvällen känns det ordentligt i benet. Mer än efer de två föregående 45-minutersrundorna. Skall verkligen försöka ta det lite långsammare på den planerade rundan på lördag. Måste ju tänka på atta vara i fin form till Lindholmsstafetten på tisdag.

Inga kommentarer: