onsdag 19 september 2007

Motig cykling

Onsdag 19/9: Ryggen värkte under ett långt möte som sträckte sig över de flesta av förmiddagens timmar. Förkylningen vill inte ge med sig och jag kännde mig trött som ett djur.

Fick tvinga mig ner till källargymmet på jobbet för att försöka mig på en halvtimmes cykling. Har ju "tillstånd" från sjukgymnasten att träna extra med cykling. Ett pass i veckan borde man ju kunna få till som en liten bonus.

Det gick precis så motigt som jag förväntat mig (vad annars...). Lite upplyftande var dock att Helmut stod på bandet och kutade som en stolle så lite sällskapsprat blev det i alla fall.

Det kändes en del i ryggslutet under passet men jag försökte tänka på hållningen hela vägen. Det blev nog inte värre än innan i alla fall.

Totalt 30 min som gav 3.5 på Suuntos TE-skala.

Inga kommentarer: