fredag 7 september 2007

Rehab på F&S samt begynannde elende

Torsdag 6/9: Har haft rejält ont i benet under dagen. Onsdagens runda slet styggt känns det som. Det måste bli ett mediokrare pass på lördagen.

Körde rehabprogrammet på kvällen. Benen kändes slitna men passet gjorde gott och manfår en välgörande avslappningseffekt i benen känns det som.

På minussidan av dagen kan väl läggas att jag nu inte längre kan förneka för mig själv att jag har fått något lindrigare problem med ryggen. Långt ner i ländryuggen på höger sida har jag sedan ett par veckor tillbaka haft en molande tilltagande värk. Har försökt förtränga detta faktum men det blir faktiskt värre... Hade ju något ischiasliknande i våras och gick till en kiropraktor. Den här gången har det inte kommit plötsligt och strålar inte ner i benet lika långt. Inte heller strålar smärtan om man spänner inre muskler som det gjorde förra gången. Smärtan kommer dock från samma ställe.

Fick den gången en broschyr om diskrubbning eller vad det nu kallades. Fattade det som att det skulle kunna vara något slags förstadium till diskbråck eller så. Enligt den skriften skulle man göre upprepade bakåtböjningar för att trycka disken framåt och på plats. Har börjat med det ikväll och skalll försöka fortsätta så ofta tillfälle ges. Kanske kan det hjälpa. Elendes...

Sedan jag fick min löpskada vet jag inte hur många gånger jag konstaterat att min kropp degenererar på alla tänkbara sätt. Tror att den regelbundna löpningen med allt vad blodcirkulation, utmattning och avslappning den för med sig är otroligt välgörande för åtminstone mig.

Eller kan det vara så att man har drabbats av någon allvarligare form av hypokondris eller rent av ålderdom?

Inga kommentarer: