torsdag 21 december 2006

Dubbling... undrar just om man gjort bort sig?

Torsdag 21/12: Dottern visade sig vara dålig igår och inatt (bara lite feber, ingen kräksjuka som tur är). Det skulle bli jag som vabbade på eftermiddagen. Här gällde det att säkra upp dagens träning tänkte jag och planerade att köra gymmet på jobbet innan arbetsdagens början.

När jag kom dit vid sjutiden så körde löparkompisen för fullt på bandet. Tänkte därför att jag kör en liten uppvärmningssväng på motionscykeln mitt emot så kunde vi tjata lite också. Jag planerade 5-10 minuter men efter 10 så kändes det riktigt bra med både flåset och benet så jag körde på. 32 minuter blev det. Ordentligt svettig och riktigt nöjd med passet så avslutade jag med rejäl stretch.

Kändes inte något i benet! Fantastiskt. Det skall bli fler sådana pass.

Hemma nu på kvällen så insåg jag att det endast är drygt två månader till Vasaloppet och blev lite stressad. Dessutom var jag nyfiken att mäta "Vällsjörundans" längd med min GPS-pod. Sagt och gjort. Hasade runt med rullskidorna i rätt god fart, trots usla stavspetsar. Rundan mätte 9,83 km och tog drygt 38 minuter.

Funderade ett tag på att ta samma runda med skidorna imorgon bitti igen men frun avrådde å det bestämdaste... Hade jag vilat så länge ¨så skulle jag inte förivra mig. Kanske ligger något i det. Två pass på en dag kanske kräver lite vila, även om det är alternativa träningsformer som enligt all expertis skall vara skonsamma.

Kan vidare nämna att dagens två pass båda placerar sig i toppen när det gäller träningseffekt och allt vad pulsvärden heter. Fast det var väl ingen överraskning direkt.

Inga kommentarer: