måndag 18 december 2006

Ny pryl!

Måndag 18/12: Tanken var att det skulle gymmats på lunchen. Dock intensifierades de senaste dagarnas snack med träningskompisen om pulsklockor över morgonkoppen och det slutade med att vi enades om att lunchen skulle användas till att studera sådana makapärer på Biskopsgårdens sport.

Man blev ju inte mindre sugen där och det slutade med att jag gick därifrån med en Suunto t3 med PC-pod och GPS-pod. Nu skall det bli andra bullar med träningen. Allt skall in i datorn och analyseras. Synd bara att man inte kan träna ordentligt.

Väl hemma efter jobbet studerades manualerna vilka visade sig vara riktigt usla. Fast efter en lång stunds slit akompanjerat av barnens skrik så hade jag fått alla delarna att fungera ihop. Efter läggningen av de skrikande barnen var det dags att testa. Mätte upp min upptrappningsrunda till 6,18 km och den tog 29.55 att springa. Riktigt roligt!

Lite ont i benet hade jag men förhoppningsvis känner jag inget imorgon.

Inga kommentarer: