måndag 4 december 2006

Lunch i gymmet

Måndag 4/12: Tänkte att detta skulle bli en tuff vecka styrkemässigt. Nu vet jag dock inte hur det blir med den saken. Morgondagen verkar bli hektisk på jobbet, onsdag kväll upptagen med julbord och det lutar åt att åka till sommarhuset till helgen.

40 minuter av lunchen tillbringades i alla fall i jobbets gym. Lastade på 10 kg i ett hopprep på ryggen och körde armhävningar i stången. Var tungt och stumt. Tjurade till mig 9+9+8 följt av 7+7+6 med 5 kg extravikt. Varvade som vanligt med situps och armhävningar. Körde lite tåhävningar också som bonus. Han också med lite stretch av benen.

Benet har kännts rätt fint idag. Börjar tro att ordentlig stretching kan vara en nyckel till framgång. Gårdagens noggranna stretching verkar ha gjort gott. Surfade runt lite på puls.se också, det verkar ju inte precis som att man är ensam om åkomman... Stretching rekomenderas dock av många, likaså naprapater och akupressur. Just akupressur skall jag dock akta mig för. I början av skadeperioden var jag hos en massör som tryckte rätt hårt på en punkt på sätet. Gjorde jäkla ont och jag tyckte snarare att det blev sämre än bättre.

Har nu vilat 19 dagar sedan förra gången jag "sprang upp skadan/irritationen". Ortopeden sa att 3-4 veckors vila/rehabiliteringsjogg innan man långsamt kunde börja stegra träningen och se vad som hände. Alltså hoppas jag att jag kan börja lägga in lite rullskidor mellan rehab-joggningen om en dryg vecka. Det skall bli gött!

Inga kommentarer: