torsdag 7 december 2006

Tiden spelar roll

Torsdag 7/12: Insåg igår kväll att skall det bli något med träningen denna veckan så var jag tvungen att köra ett pass i gymmet på jobbet på morgonen idag. På lunchen skulle det köpas julklappar på Backaplan och på kvällen skulle frun på julbord med sitt jobb. Fredagen är jag hemma med barnen och sedan skall vi åka till mina föräldrars sommarhus på Styrsö. Kort sagt, resten av veckan är körd.

Började med att springa 20 minuter på löpbandet. Farten varierade mellan 5 och 5.30 min/km. Stretchade efteråt. Sedan harvade jag på med övre ryggen och armarna i 55 minuter. Kändes bra, särskilt att jag körde hela 6x10 armhävningar i stången.

Väl uppe på kontoret så kände man sig behagligt avslappnad i sinnet. Eventuella motgångar i jobbet biter liksom inte på en. Rätt gött faktiskt. Jag tror att det viktiga för att uppnå den där eftersträvansvärda känslan är att man faktiskt tränar länge, oavsett om det är gym eller löpning. Vid pass som sträcker sig en timme eller mer så känner man sig nöjd och fin efteråt. Det bara är så.

Dock rubbades sinnesfriden något på parkeringen utanför Toys R´Us på shoppinglunchen. Jag och frun hade shoppat klart och vi skildes utanför affären. Jag stack dock in en snabb sväng på den "Siba outlet" som låg vägg i vägg med leksakerna. När jag kom ut igen så hör jag frun ropa lite desperat längre bort på parkeringen. När jag kommer dit så visar det sig att det är en äldre gubbe som försöker sig på en rövare. Han påstår att min fru har gjort ett hack i lacken på hans bil när hon stötte emot den med en av kassarna med leksaker. Nu är han jäkligt otrevlig och hoppas väl att man skall sticka åt honom en femhundring för att han skall lugna ner sig. Hur jäkla dum kan man bli! Skall man hugga genom lacken på en Volvo S60 med en pappkartong i en plastpåse så får man nog slå bra hårt...

Det krävs att jag bestämmer att vi skall ringa polisen och reda ut saken ordentligt för att han muttrande skall låsa sin bil och gå därifrån. Backaplan är ett riktigt skitställe och han var en riktig skitgubbe!

I sådan lägen skulle det vara intressant att ha en pulsklocka och se om det händer något inne i bröstet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skulle gett han en rejäl box på läppen eller en riktigt nacksving.
Nacksving är helt klart underskattat.