måndag 11 december 2006

Vanligt dussinpass

Måndag 11/12: Planen var att köra mitt joggingpass ute innan jag gick in på jobbets gym för att köra vidare. Tycker att det känns rejälare att få lite frisk luft och känna sig som förr. Dock vek jag ner mig (som det så populärt hette i TV-sporten för ett år sedan) för vädergudarna idag. Det blev bandet. 21 minuter i en fart som varierade mellan 5.10 och 4.45/km. Kunde alltså inte hålla mig från att gå på lite snabbare. Det börjar kännas som att det är dags att trappa upp, trots att vänsterbenet fortfarande inte känns så bra som höger.

Efter detta körde jag 40 min planlöst gymmande. Gårdagens pass satt kvar i kroppen och det blev inte så intensivt som jag hade hoppats på.

Börjar bli sugen på att skaffa en pulsklocka med mätare för sträcka och hastighet. Kanske en med GPS så man kan logga skidturerna också... SKa fundera mer på detta närmaste tiden. Lovade mig själv att om jag blev bra i benet och kunde springa som förr igen så skulle jag skaffa en och försöka träna mer vetenskapligt än tidigare. Fast det kanske kunde vara bra att ha en på vägen tillbaka dit också. Det skulle tex. vara intressant att se hur det egentligen står till med pulsen under ett pass som gårdagens.

Inga kommentarer: