fredag 15 december 2006

Styrka och stegring

Fredag 15/12: Har nu vilat i två dagar (nästan tre med tanke på att passet innan bastun i tisdags knappt räknas...). "Vabbade" på lucia och det var inte läge att slinka ut på kvällen när det skulle till att familjemysas. Igår var jag med jobbet till Tjockhult. Är ingen vän av storstan. Riskerade livet när vi åkte med en valiumknaprande taxichaufför till Arlanda (jo han visade faktiskt upp sina valiumpiller, påstod att han hade ont i ryggen). Resan inleddes med att han backade taxin rakt in i en stolpe och på den vägen var det. Vi klarade livet och man är glad att vara hemma igen.

Idag kännde jag att det var dags för lite ordentlig träning. Gårdagens diet i huvudstaden bestod till stora delar av kakor. Det fanns obegränsade mängder av många sorter. Tyvärr är kakor en av mina svagheter och kroppen kändes lite däst efter den enkelspåriga kosthållningen.

Det var bänkpress med vikter som stod på lunchmenyn idag istället. Träningskompisen skall delta i inofficiellt sektionmästerskap i bp på jobbet kommande onsdag och kände att han behövde toppa formen lite. Jag överraskade mig själv med att köra 3x8 med 60kg, 3x6 med 65kg , 3x4 med 70kg följt av en avslutande "engångsrepition på 8x60 kg. Mycket nöjd med mig själv. Varvade givetvis detta med situps och hitlerhunden. Avslutade med mjölksyraträning för armarnas skidåkarmuskler och andra blandade småövningar. Lyckades fördriva hela 60 minuter i den fönsterlösa lokalen...

Sedan lät jag denna fredag bli den första dagen i min upptrappning på löpningen och konditionsträningen. Joggade en 31 minutersrunda när jag kom hem efter jobbet. Det känns ju lite på det onda stället när jag springer (som vanligt). Fast nu efteråt känns det ok. Hoppas det känns lika bra imorgon bitti.

Blir mer och mer sugen på en pulsklocka. Just nu ligger en Suunto t3 med PC-pod och GPS-pod högst på önskelistan. Kanske skulle man ha en foot-pod också. Man kanske tröttnar på att spänna på sig GPS-mottagaren hela tiden. Antagligen smidigare med en liten grej på skon. Skall försöka hinna kolla lite på deras programvara för träningsuppföljning i helgen.

Inga kommentarer: